Glengarriff-Kenmare-Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu Glengarriff-Kenmare-Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu

Glengarriff-Kenmare-Killarney

Blijf op de hoogte en volg Anne & Bram

08 September 2012 | Ierland, Killarney

Gisterochtend zijn we al rond een uurtje of 10 met de auto vanuit Glengarriff vertrokken om de 'Ring of Beara' te rijden. Dit is een van de 3 'ringen' die Ierland heeft. De andere 2 zijn de 'Ring of Kerry' (meest bekende) en de 'Ring of Dingle.' In Castletownbere zijn we gestopt voor een kop koffie. Castletownbere is een heel klein havenplaatsje. We vonden in het winkelstraatje een leuk zaakje waar ontbijt en koffie/thee geserveerd werd, maar waar ook vlees en salade verkocht werd. Een heel enthousiast vrouwtje bracht ons de koffie met wat 'homemade' taart. Toen ze hoorde dat we de Ring of Beara aan het rijden waren, adviseerde ze ons ook naar een meditatiecentrum in de buurt van Adrigole te gaan. Het zou daar erg mooi zijn en er zou o.m. een bookshop zijn. Dit leek ons wel erg interressant en we zijn dan ook op zoek gegaan naar het centrum. Nou, de vrouw had meer dan gelijk; wat een ontzettend mooie plek! Helemaal in de bergen, aan het meer. Zo peaceful! Wij zagen ons hier zelf ook wel mediteren...Uit respect voor de mensen daar hebben we geen foto's gemaakt en zijn we niet lang gebleven, maar wat was het daar mooi! Niet veel verder kwamen we een lifter tegen met een backpack. Hij moest dezelfde kant op en aangezien het (in onze ogen ) nou niet heel erg veilig is om daar langs de weg te lopen, is de man met ons meegereden. Hij bleek uit Frankrijk te komen. We hebben hem in Allihies afgezet en wij zijn toen naar Dersey Island gereden. De kaart gaf aan dat je daar in een kabelbaantje kon, maar bij aankomst hadden wij, na een blik op het 'wagonnetje' te hebben gedaan, beiden al snel besloten, dat wij daar toch echt niet in gingen. Vanaf de grond was het ook mooi genoeg! Na even van het uitzicht te hebben genoten en weer wat plaatjes geschoten te hebben, reden we weer verder. Onderweg kwamen we loslopende schapen tegen en moesten we een keer flink in de remmen voor een stel geiten die ons aankeken met een blik die toch wel duidelijk maakte dat we hun stoorden tijdens hun lunch. In Ierland heb je langs de weg regelmatig plekjes waar je even kunt stoppen om van het uitzicht te genieten en dat doen we ook regelmatig. Gisteren raakten we in gesprek met een oud boertje die daar in de bergen woonde. Een schitterend mannetje, die het duidelijk leuk vond om een praatje te maken. Wij vonden het ook erg leuk, al konden we hem niet altijd even goed verstaan. :)
Na een schitterende tocht kwamen we rond half 5 aan in Kenmare, waar we een overnachting hadden geboekt. De b&b was een heel schattige cottage, waar we meteen helemaal weg van waren. De eigenaresse een leuk en enthousiast mens. Nadat Anne even een uurtje op bed had gelegen, zijn we het stadje in gegaan. We vonden een leuk restaurantje waar even later ook live muziek gemaakt werd. Ontzettend leuk! We werden hier helemaal blij van en het deed ons denken aan onze openingsdans op de bruiloft ('Caladonia' van Rapalje), als was het niet hetzelfde nummer wat gespeeld werd. Hoewel het heel erg gezellig was, hebben we het niet laat gemaakt en zijn we op tijd weer naar de b&b gelopen.
Vanmorgen had Anne niet zo'n goede start en is na het ontbijt nog weer even een uurtje op bed gaan liggen. Gelukkig hoefden we pas om 11u de kamer te verlaten. Het dutje deed goed z'n werk en de rest van de dag ging het erg goed. We zijn door Killarney National Park gereden naar Killarney, waar we een zouden overnachten. We zijn nog even 'Cap of Dunloe' geweest. Een heel mooie tour, die we met paard en wagen hebben afgelegd. Zeer de moeite waard; een leuke man die het een en ander vertelde over o.m. de omgeving en wat een mooie omgeving! Na afloop ontdekte een van de andere 2 paarden die er stonden, dat Anne een appel in de tas had zitten. Deze hebben we daarom maar verdeeld over de 3 paarden en daarna zijn we lekker naar de b&b gegaan. Vanavond weer een lekker hapje gegeten in de stad. Killarney is de grootste stad van County Kerry, maar er is ook duidelijk minder sfeer. Verkeer rijdt hier dwars door het centrum van de stad en dat is, ook 's avonds best nog druk. Na het eten nog even een winkeltje ingedoken (openingstijden zijn hier wat onduidelijk), waar Anne de 1e sticker voor haar koffer gekocht heeft; 'I love Ireland.' En zo is het! Want dit land heeft ons hart toch wel gestolen. Meer dan eens realiseren we ons dat we het juiste land uitgezocht hebben voor onze huwelijksreis. Al realiseren we ons ook dat Ierland zich de laatste dagen wel op z'n best heeft laten zien; wat een mooi weer hebben we! Ongekend voor Ierland begrijpen we van veel mensen. We genieten er maar extra van!

• 09 September 2012 - 11:20

Roos:

hey!

Jaaa ik heb even tijd gehad om de verslagen te lezen, pff wat kunnen jullie (altans er van uit gaande dat anne ze typt anne..) veel typen zeg :) haha je moet schrijfster worden haha.

Wat fijn dat t zo goed en mooi is daar! Erg leuk om te lezen.
    Ben stiekum wel wat jaloers hoor haha.

Nou veel plezier en ik zal afentoe even bij lezen.

Groetjes en geniet er van!

Liefs Roos en wout

Hey!

Wat een leuk reisverslag is dit weer :) Ik ben net als Roos ook wel wat jaloers hoor ;)

• 10 September 2012 - 12:01

Erica:

Oeps... sorry voor al die berichten. Ging iets mis met plaatsen en deze muts drukt dan maar 100x op 'reactie plaatsen'

• 11 September 2012 - 14:09

Beppe:

Hallo Bram en Anne,

Verder een hele fijne vakantie toegewenst!

Beppe Joure.

• 17 September 2012 - 13:20

Hallo Bram en Anne,

Wat geweldig leuk om jullie zo op de voet te kunnen volgen tijdens jullie prachtige reis door Ierland.
    Een geweldig mooi en boeiend land lijkt het ons,wij gaan er zeker ook een keer dooheen trekken!
    Wat een geweldig leuke dierenfoto's hebben jullie gemaakt!Vooral de hond op de korte pootjes met dat opvallende witte snoetje trok mijn aandacht.Ik hoop dat jullie nog heel veel moois mogen ontdekken en alvast bedankt dat we p deze manier mee kunnen genieten van dit alles!
    Heel veel liefs van Anita,Ton en Julius Jodokus uit Haarem.

• 17 September 2012 - 13:20

Hallo Bram en Anne,

Heel veel liefs van Anita,Ton en Julius Jodokus uit Haarem.

• 17 September 2012 - 13:22

Anita En Ton:

excuses voor de spelfouten,ik ben met 1 hand ah typen en met de anere een trsje druiven naar binnen ah werken.
    veel liefs nogmaals van ons uit Haarlem!