Killarney-Tralee - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu Killarney-Tralee - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu

Killarney-Tralee

Blijf op de hoogte en volg Anne & Bram

11 September 2012 | Ierland, Tralee

Even een paar daagjes rustig aan hier. Anne heeft de afgelopen tijd weer veel te gek gedaan en daarom de zondag maar even in bed 'bijgetankt.' Gisteren zijn we vanuit Killarney vertrokken naar Tralee, wat er niet zover vandaan ligt. Hier hadden we een kasteelovernachting geboekt, want dat wilden we, zeker in dit land, ook eens meegemaakt hebben. We kwamen aan bij het Ballyseede Castle en zagen een heel mooi kasteeltje. Niet heel erg groot en het leek ook niet verschrikkelijk oud. Van binnen zag het er ook erg mooi en chique uit. Onze suite, want een kamer kon je het toch echt niet meer noemen, was groot. Helaas stond er niet 1 groot bed in, maar 2 (korte) twijfelaars, wat er voor zorgde dat we vannacht uiteindelijk apart geslapen hebben, omdat het toch echt te krap was voor ons beiden. Gisteravond heerlijk gegeten in het restaurant van het kasteel, waar ook nog tv-opnamen waren voor een Duits reisprogramma. Anne krijgt nog bericht over het moment van uitzenden. Dat willen we natuurlijk niet missen. ;-) In het hotel waren ook 2 honden die daar ook gewoon 'woonden;' Einstein en Higgins. Geweldige beesten! Einstein was een kleine hond, die uit het asiel gehaald is, omdat zo lelijk was dat niemand anders hem daar ws weg zou halen. Dit hadden we gehoord van de eigenaresse van de b&b in Killarney, die de zus was van de eigenaar van het kasteel. Higgins was een kalf van een beest; een Ierse wolfshond. Beide honden waren zo lui als wat en totaal niet van plan om in de benen te komen als je ze wilde begroeten. Toch vond Einstein ons gezelschap vanochtend wel op prijs stelde; hij liep met ons mee naar buiten, het was net alsof we hem uit lieten, hij sjouwde ons gewoon achterna en vond het geweldig toen we met steentjes gingen gooien. Vanochtend, na het ontbijt zijn we nog naar een demonstratie geweest met roofvogels. Er was iemand die een show gaf met uilen, valken en haviken. Bram heeft nog een havik op zijn hand laten landden en Anne een uil. Erg leuk om te zien en te doen! Na de show nog even wat in het hotel gedronken (in gezelschap van Einstein, die heerlijk onder de salontafel lag) en daarna even Tralee in gegaan. Ook vannacht slapen we in Tralee, maar dan in een b&b. Morgen trekken we wat naar het noorden. We zullen daar 2 nachten in een hotel slapen.

• 12 September 2012 - 08:28

Erica:

Oh jeee... de bekende "bram trekt gekke bekken foto's"...

Jammer dat ze in het kasteel geen 2-persoons bed hadden... en een te kort bed is ook niet lekker als je lang bent zoals jullie. Maar goed, je kunt niet alles mee hebben :p

Veel plezier nog voor de laatste 1,5 week!

Liefs, Erica

• 12 September 2012 - 15:07

Petra:

Dat was weer gezellig om te lezen!

Nou ja, dan hebben jullie zeker diagonaal in bed gelegen daar in het kasteel. Die bedden zijn natuurlijk nog uit de tijd dat de mensen veel kleiner waren (of berekend op ruziënde echtparen)... (zeker als Bram zulke vreselijke gezichten trekt ;)

Ook echt wat voor jullie, die roofvogelshow. Staat wel stoer Bram!
    Ja, die honden met hun 'bejaarde' namen zien er ook echt heel lui uit.

Goeie reis verder en veel genieten!
    Veel liefs van mij.

• 12 September 2012 - 21:25

Anneke:

Hoi Bram en Anne.

Jaja, een kasteelovernachting! Maar er gaat toch niets boven slapen in een Sinnehúske nietwaar ;) (Weet je dat Dolf Jansen het a.s.weekend daar ook overnacht na zijn optreden op het festival in IJlst)
    Jullie zien/beleven veel hoor. Veel plezier!

Liefs anneke.

• 16 September 2012 - 16:44

Ellie En Jan Pieter:

Hallo Anne en Bram,

Leuk om jullie doen en laten in tekst en foto weer gezien te hebben. Een prachtig kasteel en suite waar jullie geslapen hebben!

Voor de komende week wensen we jullie ook nog veel vakantieplezier en geluk samen. Wij blijven jullie volgen op de site.

Wij zijn inmiddels weer thuis na een leuke vakantie in de Loire, Reims en Brussel.

Liefs, Ellie en Jan Pieter