Amsterdam-Cork-Blarney - Reisverslag uit Blarney, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu Amsterdam-Cork-Blarney - Reisverslag uit Blarney, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Cork-Blarney

Blijf op de hoogte en volg Anne & Bram

03 September 2012 | Ierland, Blarney

Vanmorgen waren we al om half acht op Schiphol. De afgelopen hebben we gelukkig bij familie van Bram, die in Haarlem wonen, mogen slapen. Ons vliegtuig zou om 9.25u vertrekken en die 2 uur hadden we ook wel nodig, want we hebben nergens echt hoeven wachten. We hadden gelukkig wel de tijd om even wat lekkers voor onderweg en een kopje koffie bij Starbucks te halen.Anne heeft nog even een paar foto's gemaakt van de Airbus van Aer Lingus voordat het tijd was om aan boord te gaan. Bram had zondagnacht om half vier plaatsen gereserveerd bij de nooduitgang, met extra beenruimte. Onze plaatsen waren uiteindelijk wel bij het raam, maar niet bij de nooduitgang. Gelukkig hadden we beenruimte genoeg. Anne vond het vliegen weer helemaal geweldig. Bram ook, al vindt hij het stijgen en dalen maar niks. We hadden fantastisch zicht vanuit het vliegtuig; het was helder weer en Anne heeft dan ook heel wat foto's gemaakt van de wolken, de Nederlandse kustlijn, schepen op de Noordzee en Engeland. Helaas was het in Ierland nog wat bewolkt (wat wel opklaarde en goed weer beloofde). Toen we, tijdens de landing, eindelijk door het wolkendek heen waren, raakten de wielen/banden van het landinggestel ook al zowat de landingsbaan. Eenmaal op het vliegveld gauw op zoek gegaan naar het autoverhuurbedrijf waar we de sleutel van onze grijze Fiat Punto op konden halen. We hadden ons navigatie-systeem meegenomen, maar deze heeft de reis niet overleefd (mogelijk door luchtdruk-verschil?). Omdat we toch echt niet zonder 'satnav (satelite-navigation) wilden/kunnen rijden, eerst maar op zoek naar een nieuwe. Dat viel nog niet mee. Uitleg van de route is dan toch best lastig te volgen...Uiteindelijk bij een soort van electronica-bedrijf terecht gekomen en daar een Tom Tom gekocht. Toen op zoek naar de b en b die we in Blarney geboekt hadden. Dat was echt verschrikkelijk! Adresaanduidingen in Ierland; wij vinden ze maar onhandig! We hebben er minstens een uur over gedaan. Onderweg meerdere keren gebeld met de eigenaresse van de b en b. Gelukkig een zeer vriendelijke, wat oudere vrouw die ons bij aankomst hartelijk verwelkomde en waar we direct koffie met een soort scone-achtige cake van kregen. Anne, die al vanaf half vier (ned. tijd) wakker was, heeft even een dutje gedaan, terwijl Bram met de auto is gaan tanken. Eind van de middag even een supermarkt opgezocht en daarna naar een Inn in de buurt van de b en b gegaan, waar we heerlijk hebben gegeten.Bij terugkomst bij de b en b even een klein wandelingetje gemaakt en Anne heeft wat foto's genomen, want wat hebben we hier een verschrikkelijk mooi uitzicht! Inmiddels zijn we beiden al weer aardig moe en gaan we zo lekker ons bedje opzoeken....

• 03 September 2012 - 23:04

Erica:

Aaaahhhh... nu wil ik ook! *moet wachten tot 2013 :(*

Heel, heel veel plezier gewenst!