Kinsale-Mizen Head-Glengarriff - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu Kinsale-Mizen Head-Glengarriff - Reisverslag uit Glengarriff, Ierland van Anne & Bram Tervoort - WaarBenJij.nu

Kinsale-Mizen Head-Glengarriff

Blijf op de hoogte en volg Anne & Bram

06 September 2012 | Ierland, Glengarriff

Vandaag een dagje rust, want al dat moois bekijken kost Anne een hoop energie, met alle gevolgen van dien. Want wat hebben we gisteren een mooie dingen gezien; heuvels, bergen, havenstadjes, bossen, water, strand en de kliffen aan het eind van het land (toch weer een leuk rijmpje ervan gemaakt :p). Gisterochtend zijn we eerst nog even Kinsale in geweest, want Bram wilde graag nog even naar de schoenenwinkel. Een paar sandalen rijker, stapten we even later in de auto op weg naar 'Charles Fort, ook in Kinsale. Een heel mooi en groot fort wat een fantastisch uitzicht bood over Kinsale, de bergen en in de verte de Ierse zee. Vele foto's gemaakt, maar een foto haalt het nooit bij wat je in het echt ziet; zoiets iets moois laat zich niet in een plaatje vangen. Na een tijdje te hebben genoten van al het moois daar zijn we, via Clonakilty (waar we geluncht hebben) richting Mizen Head gereden. Mizen Head is zo'n beetje het uiteinde van het onderste schiereiland van Ierland. Ontzettend mooie kliffen daar en een fantastisch uitzicht! De vuurtoren staat op een rots een eind van de kust vandaan, erg mooi en leuk om te zien. Minstens zo mooi als Mizen Head zelf, is de rit er naar toe; door de bergen, de bossen, langs strand (want dat heb je hier zelfs ook, al is het niet erg groot). Het is echt een adembenemend mooie rit! Een aanrader voor iedereen die ooit van plan is om naar Ierland te gaan. De rit er vandaan was ook al net zo mooi. We zijn naar Glengarrif gereden, alwaar we een overnachting geboekt hadden. We zijn terecht gekomen in een heel mooi Country House midden in de bergen met fantastisch uitzicht! Een ontzettend vriendelijke eigenaresse die het geen probleem vind dat we (ook) gebruiken van een naastgelegen badkamer met bad. Bram heeft gisteravond heerlijk een tijdje in bad gelegen en Anne vanmiddag ook even. Zo lekker een hapje eten hier in het dorpje, waar we vanmiddag een leuk hotel/restaurant ontdekt hebben met alleraardigst personeel. Ook zullen we nog even wat foto's maken van de omgeving hier, zodat we jullie een beetje mee kunnen laten genieten. De reacties op onze verslagen en foto's vinden we erg leuk om te lezen; bedankt daarvoor! Vanavond lekker op tijd het bed in; morgen staat de Ring of Beara op het programma.

• 07 September 2012 - 22:00

Petra:

Oh, Anne en Bram, wat leuk om jullie verslag te lezen! Wat is het daar mooi!!
    Goed af en toe even rust te houden. Fijn dat jullie zulke vriendelijke mensen ontmoeten.

Anne, je moet de groeten hebben van Hester. Ik ontmoette haar voor de afscheidsavond van Gerdien en Kees en een hele tijd met haar gepraat. Ook Mieke had gehoord dat je getrouwd was en nog meer mensen spraken me daar over o.a. Danny en Marjon.
    Hetty en Henk ook gezien. Hetty heeft problemen met haar stembanden en al enkele keren geopereerd, maar nog niet in orde.Later meer.

Volg jullie reis 'op de voet'! ;) liefs en veel genieten!

• 09 September 2012 - 09:59

Anita:

he jongens, wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken!!
    Geniet maar lekker verder.
    Leuk dit reisverslag en wat een aantrekkelijke foto's. hoop dat jullie dat mooie weer weten te behouden.

Liefs Anita